Yumurta Akı ile Gelen Güzellik


egg-white-face-mask-deep-cleansing

Yıllardır annem ve çevremdeki insanlar doğal ürünler ve maskeler konusunda sürekli akıl verirler.Dergilerde ,gazetelerde ve web sayfalarında karşıma çıkar.Ben para verip aldığım ürünleri bile kullanmak konusunda maksimum seviyede tembel olduğumdan, (nemlendirici ve yüz yıkama jelim hariç) çoğunu bayatlatır çöpe atarım.Geçenlerde bir arkadaşımın yumurta maskesini çok övmesine dayanamayarak bu kolay tarifi evde denedim.Daha ilk uygulamada gözle görülür bir fark oldu .Okudukça da ne kadar çok faydası olduğunu öğrendim.Tarif çok basit ama farklı tiyoları da ekleyeceğim.

Bu arada belirtmek isterim ki cildim aşırı hassas olduğu için cilt bakımı sonrası bile sivilcelenme yaşadığımdan hiçbirşey yaptıramıyorum.Sadece çok hafif peelingleri ayda bir iki gibi kullanabiliyorum.Ama bu maskeden sonra cildimin pamuk gibi olduğunu anında hissettim.Henüz çok düzenli kullanmasam da kısa zamanda elastikiyet artışı bile oldu.

Yumurta Akı Maskesi

Yumurtayı kırın ve sarısı ile beyazını ayırın.Bizim işimize yarayan kısmı akı yani beyazı.Her bakım öncesi olması gerektiği gibi yüzünüzü temizleyin.Hatta en güzeli banyo sonrası temizlenen cilt, sıcak suyla açılan gözeneklerin maskeyi daha iyi emer.

Tek yapmanız gereken yumurtanın beyazını çırpıp ,yüzünüze sürmek.Kuruyana kadar 15-20 dakika bekletin ve ılık suyla yıkayın.

Cildiniz yağlı ise birkaç damla limon ekleyin çırpmadan.Kuru ve neme ihtiyacı olan bir cildiniz varsa da bal ekleyebilirsiniz.Sade kullanırsanız tüm yüz hatta göz çevresine bile uygulayabilirsiniz.

Uyarılar: Yumurtaya alerjiniz varsa denemeyin.Kimyasaldan uzak durmak istiyrosanız organik yumurta kullanmayı deneyin,daha etkili olacaktır.Haftada 1-2 kere yapmak yeterli.Ve sürekli maske yapıyorsanız belirli aylarda ara verin.

Gelelim Yumurta Akı’nın cilde faydalarına;

Yumurta akı yüksek protein içermekte ve cilt sağlığından tutunda saç sağlığına kadar mütenevvi faydalar sağlamaktadır. Cildin sıkılık kazanması, fazla yağdan arınması, siyah nokta ve sivilce gibi sorunların yok edilmesi gibi yararları bulunan yumurta akı düzenli olarak maske halinde hazırlanmalı ve kullanılmalıdır.
Yağ gözeneklerini temizleyen yumurta akı bu sayede cildinizin parlaklık kazanmasına da yardımcı olacaktır. Temiz ve sorunsuz bir cilt için yumurta akı elinizin altında her daim bulunan doğal bakım ürünlerinden biridir. Yaşın ilerlemesi ile ortaya çıkan kırışıklıklarda yumurta akı maskesi ile azaltılmakta ve önlemektedir.

Ve sırada hepimizin korkulu rüyası

Siyah Noktalar için Yumurta Akı Maskesi Tarifi

SONNNN

Ergenlik çağlarımda normal sivilce yerine siyah noktalarım çıksa diye resmen dua ederdim.Ben sıkmaktan zevk alan gruptayım da.İlerleyen yaşlarda makyaj yapmaya başlayınca cildime yerleşen siyah noktalardansa nasıl kurtulacağımı şaşırdım.Cildim hassas olduğu için cilt bakımı da yaptıramıyorum ,ters tepiyor.

Siyah Nokta etkili tarifin tek farkı ise Peçete yardımı;

Yumurta akını çırpıp temiz yüze bir kere uyguladıktan sonra ,evde kullandığımız peçeteyi alıyoruz. Gözlerimiz, burun deliklerimiz ve ağzımız açıkta kalacak şekilde maske biçiminde kesiyor ve yumurta akı sürdüğümüz yüzümüze yapıştırıyoruz.Yumurtanın beyazını peçetenin üzerinden tekrar sürüyoruz ve tamamen kurumasını bekliyoruz.

Kuruduktan sonra yavaş yavaş çıkarıyoruz. Peçeteyi ışığa tuttuğunuzda bütün siyah noktaların peçeteye yapıştığını göreceksiniz. Son olarak yüzümüzü ılık su ile yıkıyoruz. Cilt tipinize göre nemlendiricinizi ve toniğinizi maske üzerine uygulayabilirsiniz.

Uygulayanlar yorumlarını yazarsa çok sevinirim.Porselen gibi ciltler biraz doğuştan geliyor ama en azından daha güzel sağlıklı bir cildiniz olması dileklerimle…


9 Yorum on “Yumurta Akı ile Gelen Güzellik”

  1. Ülkü Nur dedi ki:

    harikaaa :)) yumurta akını zaten kullanıyorum ama pecetelı tarifi ilk defa duyuyorum ilk fırsatta deneyeceğim…

  2. ceren dedi ki:

    bende deneyeceğım harikaaaaaaaaa

  3. Anonim dedi ki:

    bende yapıcamm

  4. Anonim dedi ki:

    sonuç aldım çok etkili

  5. Anonim dedi ki:

    fakat limon sürdüm cildimde hafif yanma oldu limonu sürmemeye çalıştım ve sonuç harika cildim tertemiz ferah ve akneler gün geçtikçe gidicegine eminim ben fondaten yerine pudra kullanıyorum ve akneler çogaldı size tavsiyem kozmatik ürünlerini kullanmayın haftada bir kez yumurta akını kullanın sonuç harika olucagına eminim

  6. süveyla Akgün dedi ki:

    Denedim sonuç harikaydı teşekkürler

  7. Elif dedi ki:

    Kesinlikle işe yarıyor ben peçete ile kullandım yüzümü yıkadıktan sonra limon sürdüm.Sonuç muhteşem!


Lütfen Yorum Yapın

